BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, 11 June 2011

weekend k=)

urmm...hari ni aq da start wat assignment yang melambak tahap gaban kot...not that banyk sngt..tapi tarikh nak anta uh dekat2 menyebabkan aq susah nk tumpukan yang mana satu...sekarang ni aq sebok cari maklumat pasal orang negrito,senoi, n proto malays..haha...mesti korang tanya kn apa bende uh???...actly...kita semua(pure orang melayu) datang daripada salah satu kaum di atas...jangan terkejut...tapi ini semua realiti..realiti menunjukkan bahawa sejarah itu mempunyai kaitan yang rapat dengan kita semua..ibarat irama dan lagu...mana seronok kalau ada lagu tapi xda irama atau sebaliknya kn???haaa...pikirkanlah_=)...selama ni kita selalu bangga dengan apa yang kita da...kekayaan-kuasa-jalinan persaudaraan dari orang yang terhormat-bangga dengan salasilah keluarga dari golongan bangsawan dan sebagainya...

                                         satu persoalan...pernah tak kita terpikir bahawa mungkin nenek moyang kita dari golongan senoi-proto malay-negrito???dan mungkin mereka pernah bersua muka atau bermukim di satu petempatan yang sama???sekarang kita boleh tengok betapa berpecahnya melayu mengikut kumpulan ayau negeri...semangat assabiyyah yang sangat kuat...


                                            panjang pula aku celoteh pasal siapa diri kita ni kan???mesti korang bosan..haha=)aku paham...sejaarah ibarat bedtime story buat kita semua..haha...aku pon..=)

                                           inilah yang aku harus cari untuk hujung minggu ni...sejarah-sejarah-sejarah...dulu rasa muak dengan fakta sejarah yang dipaksa masuk oleh cikgu2...korang pon kan??jangan nak tipula...haha..
kadang-kadang aku rasa sengsorang je kat kuantan dulu..yela..kalu kat maktab dulu aq ni havoc gler nkn 'klik-klik' ku..haha...hazim-kimi-aiman-fattah fazel-ibnu sufi-izwan ismail adalah antara orang yang selalu bersama dengan aku..=)..tapi sekarang aku agak banyak suka pencil diri..malas nak ambik taw sangat ngn hal2 luar ni...orang cakap tak baik kan kalu sombing macam ni???tapi aku tk sombong..jus mintak privacy utk sesuaikan diri sendiri..haaa...jangan salah anggap k..hee=)

                                             urm...esok aq da lene pindah d IM5(indera mahkota 5)somewhre in kuantan...theres a cnflict between da seniors(part 3 law fndation) ngn administrtion..malas nak amik taw da...so ynag mcm jadi mangsa kitorangla...(part 1 law stdnt)..nk wat cm mana ..theres always a siver lining rite???

                                              lagi satu pasal ujung mggu ni..orang biasa g kuar...ECM-megamall-kuantan parade-macam2 la...tapi aku lak terperuk kat sini...haha...xda duit da...(baru tadi pas call mummy mintak bank in duit..)haha...i hope tht my parents x kesa..haha..siyes skang ni duit aku tinggal RM50 jee..x tipu bhaiii...bole ke srvive cm ni??hhuuhuuu...doa jela aq tak kebulur..(=o=)!....

                                                      so...sampai sini je dulu...banyak lak nak celoteh..haha..









                                                                                                                                    actlly nk solat asar=)

0 comments: